Satış Sözleşmesi
MADDE 1 - TARAFLAR
1.1 Lotus Lens Optik San. Tic Ltd. Şti.
Ünvanı: Lotus Lens Optik San. Tic Ltd. Şti. (Bundan sonra lotusoptik.com.tr veya SATICI
olarak anılacaktır)
Adresi: Esentepe Mah. Büyükdere Cad. Kanyon AVM. No:185/130 34384 4. Levent / Şişli
Telefon: (0212) 353 55 33
Eposta: destek@lotusoptik.com.tr
 
MADDE 2 - KONU
2.1-
 İşbu sözleşmenin konusu, ALICI’nın Lotus Optik’e ait 
www.lotusoptik.com.tr internet sitesinden elektronik ortamda sipariş 
verdiği, sözleşmede ve/veya web adresinde bahsi geçen nitelikleri haiz 
ve yine sözleşmede ve/veya web adresinde satış fiyatı belirtilen malın 
satışı ve teslimi ile ilgili olarak 4077 sayılı Tüketicinin Korunması 
Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri gereğince 
tarafların hak ve yükümlülüklerinin belirlenmesidir.
2.2- ALICI, 
satışa konu malın temel nitelikleri, satış fiyatı, ödeme şekli, teslimat
 koşulları vs. satışa konu mal ile ilgili tüm ön bilgiler ve “cayma” 
hakkı konusunda bilgi sahibi olduğunu, bu ön bilgileri elektronik 
ortamda teyit ettiğini ve sonrasında malı sipariş verdiğini, kendisine 
bildirilen şartları, sipariş, iade, cayma hakkı, mesafeli satış sözleşme
 ve bildirimlerini tam olarak okuyarak kabul hususunda onay verdiğini 
kabul ve beyan eder. www.lotusoptik.com.tr internet sitesinde yer alan 
bilgilendirme, ALICI tarafından onay verilen taraflar arasındaki 
sözleşmeler, irsaliye, kargo teslim fişleri ve sözleşmeye konu mal 
faturaları işbu sözleşmenin ayrılmaz ekleri olarak kabul edilmiştir.
2.3-
 İşbu sözleşme Lotus Optik’e açıkça sipariş edilen mallar hariç sürekli,
 dönemsel ya da periyodik olarak mal teslimi yükümlülüğü 
yüklememektedir. Lotus Optik internet sitesinde satışı yapılan mallar 
tüm tüketicilere arz edilmiş olup ALICI’ya da diğer
tüketicilere/alıcılara karşı herhangi bir ayrıcalık tanınmamıştır.
 
MADDE 3 - MAL TESLİMİ, SÖZLEŞMENİN İFA YERİ, TESLİM ŞEKLİ VE MASRAFLARI
3.1-
 Mal, ALICI’nın ödeme aşamalarından Teslimat aşamasında girdiği teslimat
 adresinde, kendisine ya da kendisi ile birlikte ikamet eden kişilere ya
 da teslimat adresi olarak girdiği adresteki 3. kişi veya kuruluşa 
teslim edilir
 
3.2- Ödeme siparişin tamamlanmasının gerekli ön 
şartı olup, Lotus Optik, malı, ALICI tarafından verilen siparişin 
bedelinin ödenmesinden itibaren en geç 30 (Otuz) gün içinde teslim eder.
 Herhangi bir nedenle mal bedeli ödenmez, Lotus Optik hesabına geçmez 
veya banka kayıtlarında iptal edilir ya da banka ya da 3.kişiler ya da 
ALICI tarafından ödeme iptal edilir ise, Lotus Optik, tüm yasal hakları 
saklı kalmak üzere malın teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.
 
MADDE 4 – ALICI’NIN BEYAN VE TAAHHÜTLERİ
4.1-
 Alıcı, İnternet Sitesi’nde yer alan sözleşme konusu malın temel 
nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimat ve kargo bedeline 
ilişkin olarak SATICI tarafından yüklenen ön bilgileri okuyup bilgi 
sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan 
eder.
4.2- Alıcı, işbu Sözleşme’yi ve Ön Bilgilendirme Formu’nu 
elektronik ortamda teyit etmekle, mesafeli sözleşmelerin akdinden önce 
SATICI tarafından ALICI’ya bildirilmesi gereken sözleşme konusu mal veya
 hizmetin temel niteliklerini; mal veya hizmetin tüm vergiler dâhil 
toplam fiyatı, niteliği itibariyle önceden hesaplanamıyorsa fiyatın 
hesaplanma usulü, varsa tüm nakliye, teslim ve benzeri ek masraflar ile 
bunların önceden hesaplanamaması halinde ek masrafların ödenebileceği 
bilgisini; cayma hakkının olduğu durumlarda, bu hakkın kullanılma 
şartları, süresi, usulü ve SATICI’nın iade için öngördüğü taşıyıcıya 
ilişkin bilgiler ve cayma hakkının kullanılamadığı durumlarda, cayma 
hakkından faydalanamayacağına ya da hangi koşullarda cayma hakkını 
kaybedeceğine ilişkin bilgileri edindiğini teyit etmektedir.
4.3- 
ALICI, sözleşme konusu malı teslim almadan önce, kendisine teslimi 
anında muayene edecek; ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve 
ayıplı malı kargo şirketinden teslim almayarak iade edecektir. Müşteri 
hasar tespit ettiği gönderiyi düzenlenecek hasar tutanağı ile teslim 
almayarak iade edecektir. Aksi halde sorumluluk ALICI’da olacaktır. 
Teslim alınan malın hasarsız ve sağlam olduğu, mal ya da ambalajının 
hatasız olduğu kabul edilecektir. Teslimden sonra malın özenle korunması
 borcu, ALICI’ya aittir.
4.4- Cayma hakkı kullanılacaksa ALICI’nın 
malı teslim aldığı veya malın gönderildiği adresteki 3. kişi/kuruluşa 
teslim edildiği tarihten itibaren on dört (14) gün içerisinde cayma 
hakkını kullanacağına dair bildirimde bulunması gerekmektedir. Bununla 
birlikte malın kendisinin ve varsa içeriğindeki kutusu, silme bezi, 
garanti belgesi, temizleme kiti vb. herhangi diğer içeriklerin zarar 
görmemiş olması ve kullanılmamış olması gerekmektedir.
 
MADDE 5 – SATICI’NIN BEYAN VE TAAHHÜTLERİ
5.1-
 Lotus Optik, sözleşme konusu malın sağlam, eksiksiz, siparişte 
belirtilen niteliklere uygun ve garanti belgeleri ve kullanım 
kılavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur.
5.2- Sözleşme konusu 
mal, ALICI’dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim 
edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden Lotus Optik sorumlu
 tutulamaz.
5.3- Cayma hakkı kullanılması durumunda ALICI’nın cayma 
hakkını kullandığına ilişkin bildirimi Lotus Optik’e yönelttiği tarihten
 itibaren on (10) gün içerisinde, malın tüm içeriği ile birlikte 
eksiksiz olarak ve satış faturası aslı ile birlikte Lotus Optik‘e 
gönderilmesi zorunludur. Bu mal ve belgelerin ulaşmasını takip eden on 
dört (14) gün içinde mal bedelinin ALICI’nın banka hesabına veya kredi 
kartı hesabına iade edilmesi için Lotus Optik ilgili banka nezdinde 
gerekli iş ve işlemleri yapacaktır.
5.4- Mal tesliminin mücbir 
sebepler, teknik sebepler vb. bir halden ötürü imkansız hale gelmesi 
durumunda Lotus Optik imkansızlığın öğrenildiği tarihten itibaren 3 (üç)
 gün içinde ALICI’ya bu durumu bildirir. Ödenen bedel ve varsa belgeler 
14 (ondört) gün içinde iade edilir.
5.5- Arızalı veya bozuk olan mal,
 garanti şartları içinde gerekli onarımın, şartları oluşmuş ise 
değişimin yapılması için Lotus Optik’e gönderilebilir, bu takdirde 
teslimat giderleri Lotus Optik tarafından karşılanacaktır. Malların 
tüketici hatası, kastı ya da ihmali ile ya da Lotus Optik izafe 
edilmeyecek nedenler ile zarar görmesi halinde Lotus Optik malı iade 
almak ya da değiştirmek zorunda değildir.
5.6- Herhangi bir nedenle 
mal bedelinin iadesinin gerekmesi durumunda ödenecek bedel fatura 
bedelini geçemez. İndirim, promosyon, kampanya dönemlerindeki, fiyat 
değişiklikleri ve indirimler tamamı ile Lotus Optik yetkisinde olup, 
alınmış malların fiyatlarının takip eden herhangi bir tarihte 
indirilmesi, düşürülmesi, herhangi bir promosyon, kampanya, indirim, 
iskonto yapılması ya da tanıtım ve benzeri sebepler ile hediye, bila 
bedel mal verilmesi ya da sair 3. kişi tüketicilere ekstra avantajlar 
sağlanması mal iade sebebi olarak kabul edilemez. ALICI, malı aldığı 
tarihte geçerli olarak ilan edilmemiş, uygulanmayan herhangi bir haktan 
daha sonraki tarihte faydalanamaz.
 
MADDE 6 - SÖZLEŞMEYE KONU MALIN ÖZELLİKLERİ VE FİYATI
6.1- Malın cinsi ve türü, miktarı, marka/modeli, rengi ve tüm vergiler dâhil satış
bedeli
 www.lotusoptik.com.tr internet sitesinde veya Lotus Optik mobil 
uygulamasında malın tanıtım sayfasında yer alan bilgilerde ve iş bu 
sözleşmenin ayrılmaz parçası sayılan faturada belirtildiği gibidir. 
Sipariş adımlarından Ödeme adımında mal bedeline nakliye ücreti 
eklenecektir. Ödeme Kredi kartı ile ya da havale/EFT ile yapılacaktır.
6.2-
 Temerrüt halinde faiz oranı, temerrüt tarihinde geçerli, Türkiye 
Cumhuriyeti Merkez Bankası avans faiz oranından ve her halde %30’dan 
fazla olamaz. Kredi kartı ile yapılan ya da kredili ödemelerde ALICI’nın
 çalıştığı bankaya karşı, banka ve ALICI arasında mevcut sözleşmeler ve 
ilgili yasal mevzuat uyarınca sorumludur.
6.3- ALICI, taksitli 
satışların yalnızca kredi kartı ile yapılmakta olduğunu bildiğini, 
taksit sayısının Lotus Optik internet sitesinde açıkça belirtildiğini, 
bu taksit sayısı dışında, ödemeye esas kredi kartının verilmiş olduğu 
banka ile ALICI arasındaki sözleşmeler, ilgili yasal düzenlemelerde yer 
alan kısıtlamalar ve banka’nın yapmış olduğu ödeme ve taksit 
kolaylıklarının Lotus Optik’i etkilemediği, bu hususların banka ve 
ALICI’yı ilgilendireceğini bildiğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
6.4-
 ALICI’nın, kredi kartı ile ve taksitle alışveriş yapması durumunda 
Lotus Optik internet sitesinden seçmiş olduğu taksit biçimi geçerlidir. 
Taksitlendirme işlemlerinde,
alıcı ile kart sahibi banka arasında 
imzalamış bulunan sözleşmenin ilgili hükümleri geçerlidir. Kredi kartı 
ödeme tarihi banka ile ALICI arasındaki sözleşme hükümlerince 
belirlenir. ALICI, ayrıca bankanın gönderdiği hesap özetinden taksit 
sayısını ve ödemelerini takip edebilir. ALICI ve banka arasındaki 
anlaşmazlıklardan Lotus Optik sorumlu tutulamayacak, oluşacak 
zararlardan ALICI sorumlu olacaktır.
 
MADDE 7 – CAYMA HAKKI
7.1- CAYMA HAKKININ KULLANILMASI
7.1.1-ALICI’nın,
 hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe 
göstermeksizin malı teslim aldığı veya malın gönderildiği adresteki 3. 
kişi/kuruluşa teslim edildiği tarihten itibaren on dört (14) gün 
içerisinde malı reddederek/iade ederek sözleşmeden cayma hakkı vardır. 
Cayma beyanı www.lotusoptik.com.tr bağlantısı üzerinde sipariş numarası 
ve e-posta adresi girilerek online olarak yapılmalıdır.
 
7.1.2- 
Cayma hakkının kullanılması halinde, ALICI cayma hakkını kullandığına 
ilişkin açık bildirimi yasal on dört (14) günlük süre içinde yukarıda 
belirtilen internet sitesi üzerindeki form doldurularak Lotus Optik’e 
yöneltmiş olmalıdır. Bu hakkın süresi içinde kullanılması halinde, bu 
beyanın yöneltildiği tarihten itibaren on (10) gün içerisinde, malın 
kutusu, ambalajı, aksesuarları, varsa hediye edilen ürünler dahil tüm 
içeriği ile birlikte eksiksiz olarak ve satış faturası aslı ile birlikte
 Lotus Optik’e gönderilmesi zorunludur.
7.1.3- Cayma hakkı 
kullanıldığı durumda 7nci maddenin üçüncü fıkrasında belirtildiği 
şekilde SATICI’nın anlaşmalı olduğu kargo firması olan Yurtiçi Kargo ile
 cayma hakkı kullanılan malların iade edilmesi durumunda ALICI’dan 
gönderim ücreti alınmaz.
7.1.4- Bu mal ve belgelerin ulaşmasını takip
 eden on dört (14) gün içinde mal bedelinin satın alırken kullanılan 
ödeme aracına uygun bir şekilde ALICI’nın banka hesabına veya kredi 
kartı hesabına iade edilmesi için Lotus Optik ilgili banka nezdinde 
gerekli iş ve işlemleri yapacaktır.
 
7.2- CAYMA HAKKININ KULLANILAMAYACAĞI DURUMLAR
7.2.1- ALICI aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz :
a.
 Malın kendisinin ve varsa içeriğindeki kutusu, silme bezi, garanti 
belgesi, temizleme kiti vb. her hangi diğer içeriklerin zarar görmesi 
halinde,
b. ALICI’ nın malı teslim aldığı veya malın gönderildiği 
adresteki 3. kişi/kuruluşa teslim edildiği tarihten itibaren on dört 
(14) gün içerisinde cayma hakkını kullanacağına dair bildirimde 
bulunmaması halinde.
 
7.3- ANLAŞMALI KARGO FİRMASI
7.3.1- 
Cayma hakkını kullanarak malı iade etmek isteyen ALICI, ilgili malların 
Lotus Optik’in anlaşmalı olduğu Yurtiçi Kargo firması ile aşağıda 
belirtilen adrese kargo bedeli Lotus Optik’e ait olarak göndermelidir.
Adresi: Esentepe Mah. Büyükdere Cad. Kanyon AVM. No:185/130 34384 4. Levent / Şişli
Telefon: (0312) 236 73 97
Müşteri Destek Hattı: 0212 353 55 33
Eposta: destek@lotusoptik.com.tr
7.3.2- Cayma hakkı kullanılarak malların iadesi için anlaşmalı olan Yurtiçi Kargo firması
kullanıldığında,
 ALICI'dan masraf alınmayacaktır. Ancak Lotus Optik’e anlaşmalı olmadığı
 bir başka kargo firmasının kullanılması halinde ALICI kargo ve teslimat
 masraflarından sorumludur.
 
MADDE 8 - TEMERRÜT HALİ VE HUKUKİ SONUÇLARI
8.1-
 ALICI, kredi kartı ile yapmış olduğu işlemlerinde temerrüde düşmesi 
halinde kart sahibi bankanın kendisi ile yapmış olduğu kredi kartı 
sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyecek ve bankaya karşı sorumlu 
olacaktır. Bu durumda ilgili banka hukuki yollara başvurabilir; doğacak 
masrafları ve vekâlet ücretini ALICI’dan talep edebilir ve her koşulda 
ALICI’nın borcundan dolayı temerrüde düşmesi halinde, ALICI, borcun 
gecikmeli ifasından dolayı Lotus Optik’e herhangi bir zarar ve ziyan 
meydana gelirse bu ödemeyi kabul eder.
 
MADDE 9 – SÖZLEŞME İMZA TARİHİ
9.1-
 İşbu Mesafeli Satış Sözleşmesi Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 
48 inci ve 84 üncü maddelerine dayanılarak hazırlanmış olan MESAFELİ 
SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİ düzenlemelerine uygun şekilde hazırlanmıştır. 
ALICI, işbu sözleşmede ve ayrılmaz parçasını oluşturan sipariş-sözleşme 
ön bilgilendirmelerinde (internet sitesinde) yazılı tüm koşulları ve 
açıklamaları okuduğunu, satışa konu malın temel özellik-nitelikleri, 
satış fiyatı, ödeme şekli, teslimat koşulları, SATICI ve satışa konu mal
 ile ilgili diğer tüm ön bilgiler-bilgilendirmeler ve cayma hakkı ile 
kişisel bilgiler-elektronik iletişim ve ödül puanları koşulları dahil bu
 Sözleşme'nin 2 ve 7. maddesinde yazılı bütün hususlarda önceden bilgi 
sahibi olduğunu, tamamını internet sitesinde elektronik ortamda ya da
Lotus
 Optik mobil uygulamasında gördüğünü ve yine tüm bunlara elektronik 
ortamda teyit-onay-kabul-iznini vererek malı sipariş ile işbu sözleşme 
hükümlerini kabul ettiğini kabul ve beyan eder.
9.2- ALICI, 
siparişi onaylamadan hemen önce satış adımlarında açıkça yer alan Ön 
Bilgilendirme Formu ile bilgilendirilmiştir. Mesafeli Satış 
Sözleşmesinin ve Ön Bilgilendirme Formunun elektronik ortamda onaylanmış
 olması ilgili yasal mevzuat düzenlemeleri uyarınca içeriğinin kabulü 
anlamına gelmekte olup, onay tarihi sözleşmenin imza/kabul tarihi olarak
 kabul edilecektir. Taraflar sözleşmenin ve Ön Bilgilendirme Formunun 
Lotus internet sitesine veya mobil uygulamasına konulmuş olmasının
Lotus
 Optik tarafından kabul edilmiş/onaylanmış olduğu, ALICI tarafından 
siparişin neticelendirilmesi ile bedelinin ödenmesinin de ALICI 
tarafından Mesafeli Satış Sözleşmesinin ve Ön Bilgilendirme Formunun 
kabul edilmiş/onaylanmış anlamına geldiğini kabul ve beyan eder.
9.3-
 ALICI, web sitesinin niteliği itibari ile sözleşme onaylanmaksızın 
sipariş verilemeyeceğini bildiğini, işbu sözleşmenin onay tarihinin, 
sipariş tarihi ile aynı olduğunu kabul ve beyan etmiştir.
 
MADDE 10 - YETKİLİ MAHKEME
İşbu
 sözleşmeden kaynaklanabilecek ihtilaflarda, Gümrük ve Ticaret 
Bakanlığı'nca yasa gereği her yıl belirlenen-ilan edilen parasal 
sınırlar dâhilinde İl ve İlçe Tüketici Hakem Heyetleri ve bu sınırları 
aşan durumlarda Tüketici Mahkemeleri görevli ve yetkilidir ALICI, bu 
çerçevede, kendisinin veya dilerse SATICI'nın yerleşim yerindeki 
(ikametgahındaki) Hakem Heyetleri ve Tüketici Mahkemeleri'ne 
başvurabilir.