Satış Sözleşmesi
MADDE 1 - TARAFLAR
1.1 Lotus Lens Optik San. Tic Ltd. Şti.
Ünvanı: Lotus Lens Optik San. Tic Ltd. Şti. (Bundan sonra lotusoptik.com.tr veya SATICI
olarak anılacaktır)
Adresi: Esentepe Mah. Büyükdere Cad. Kanyon AVM. No:185/130 34384 4. Levent / Şişli
Telefon: (0212) 353 55 33
Eposta: destek@lotusoptik.com.tr
MADDE 2 - KONU
2.1-
İşbu sözleşmenin konusu, ALICI’nın Lotus Optik’e ait
www.lotusoptik.com.tr internet sitesinden elektronik ortamda sipariş
verdiği, sözleşmede ve/veya web adresinde bahsi geçen nitelikleri haiz
ve yine sözleşmede ve/veya web adresinde satış fiyatı belirtilen malın
satışı ve teslimi ile ilgili olarak 4077 sayılı Tüketicinin Korunması
Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri gereğince
tarafların hak ve yükümlülüklerinin belirlenmesidir.
2.2- ALICI,
satışa konu malın temel nitelikleri, satış fiyatı, ödeme şekli, teslimat
koşulları vs. satışa konu mal ile ilgili tüm ön bilgiler ve “cayma”
hakkı konusunda bilgi sahibi olduğunu, bu ön bilgileri elektronik
ortamda teyit ettiğini ve sonrasında malı sipariş verdiğini, kendisine
bildirilen şartları, sipariş, iade, cayma hakkı, mesafeli satış sözleşme
ve bildirimlerini tam olarak okuyarak kabul hususunda onay verdiğini
kabul ve beyan eder. www.lotusoptik.com.tr internet sitesinde yer alan
bilgilendirme, ALICI tarafından onay verilen taraflar arasındaki
sözleşmeler, irsaliye, kargo teslim fişleri ve sözleşmeye konu mal
faturaları işbu sözleşmenin ayrılmaz ekleri olarak kabul edilmiştir.
2.3-
İşbu sözleşme Lotus Optik’e açıkça sipariş edilen mallar hariç sürekli,
dönemsel ya da periyodik olarak mal teslimi yükümlülüğü
yüklememektedir. Lotus Optik internet sitesinde satışı yapılan mallar
tüm tüketicilere arz edilmiş olup ALICI’ya da diğer
tüketicilere/alıcılara karşı herhangi bir ayrıcalık tanınmamıştır.
MADDE 3 - MAL TESLİMİ, SÖZLEŞMENİN İFA YERİ, TESLİM ŞEKLİ VE MASRAFLARI
3.1-
Mal, ALICI’nın ödeme aşamalarından Teslimat aşamasında girdiği teslimat
adresinde, kendisine ya da kendisi ile birlikte ikamet eden kişilere ya
da teslimat adresi olarak girdiği adresteki 3. kişi veya kuruluşa
teslim edilir
3.2- Ödeme siparişin tamamlanmasının gerekli ön
şartı olup, Lotus Optik, malı, ALICI tarafından verilen siparişin
bedelinin ödenmesinden itibaren en geç 30 (Otuz) gün içinde teslim eder.
Herhangi bir nedenle mal bedeli ödenmez, Lotus Optik hesabına geçmez
veya banka kayıtlarında iptal edilir ya da banka ya da 3.kişiler ya da
ALICI tarafından ödeme iptal edilir ise, Lotus Optik, tüm yasal hakları
saklı kalmak üzere malın teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.
MADDE 4 – ALICI’NIN BEYAN VE TAAHHÜTLERİ
4.1-
Alıcı, İnternet Sitesi’nde yer alan sözleşme konusu malın temel
nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimat ve kargo bedeline
ilişkin olarak SATICI tarafından yüklenen ön bilgileri okuyup bilgi
sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan
eder.
4.2- Alıcı, işbu Sözleşme’yi ve Ön Bilgilendirme Formu’nu
elektronik ortamda teyit etmekle, mesafeli sözleşmelerin akdinden önce
SATICI tarafından ALICI’ya bildirilmesi gereken sözleşme konusu mal veya
hizmetin temel niteliklerini; mal veya hizmetin tüm vergiler dâhil
toplam fiyatı, niteliği itibariyle önceden hesaplanamıyorsa fiyatın
hesaplanma usulü, varsa tüm nakliye, teslim ve benzeri ek masraflar ile
bunların önceden hesaplanamaması halinde ek masrafların ödenebileceği
bilgisini; cayma hakkının olduğu durumlarda, bu hakkın kullanılma
şartları, süresi, usulü ve SATICI’nın iade için öngördüğü taşıyıcıya
ilişkin bilgiler ve cayma hakkının kullanılamadığı durumlarda, cayma
hakkından faydalanamayacağına ya da hangi koşullarda cayma hakkını
kaybedeceğine ilişkin bilgileri edindiğini teyit etmektedir.
4.3-
ALICI, sözleşme konusu malı teslim almadan önce, kendisine teslimi
anında muayene edecek; ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve
ayıplı malı kargo şirketinden teslim almayarak iade edecektir. Müşteri
hasar tespit ettiği gönderiyi düzenlenecek hasar tutanağı ile teslim
almayarak iade edecektir. Aksi halde sorumluluk ALICI’da olacaktır.
Teslim alınan malın hasarsız ve sağlam olduğu, mal ya da ambalajının
hatasız olduğu kabul edilecektir. Teslimden sonra malın özenle korunması
borcu, ALICI’ya aittir.
4.4- Cayma hakkı kullanılacaksa ALICI’nın
malı teslim aldığı veya malın gönderildiği adresteki 3. kişi/kuruluşa
teslim edildiği tarihten itibaren on dört (14) gün içerisinde cayma
hakkını kullanacağına dair bildirimde bulunması gerekmektedir. Bununla
birlikte malın kendisinin ve varsa içeriğindeki kutusu, silme bezi,
garanti belgesi, temizleme kiti vb. herhangi diğer içeriklerin zarar
görmemiş olması ve kullanılmamış olması gerekmektedir.
MADDE 5 – SATICI’NIN BEYAN VE TAAHHÜTLERİ
5.1-
Lotus Optik, sözleşme konusu malın sağlam, eksiksiz, siparişte
belirtilen niteliklere uygun ve garanti belgeleri ve kullanım
kılavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur.
5.2- Sözleşme konusu
mal, ALICI’dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim
edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden Lotus Optik sorumlu
tutulamaz.
5.3- Cayma hakkı kullanılması durumunda ALICI’nın cayma
hakkını kullandığına ilişkin bildirimi Lotus Optik’e yönelttiği tarihten
itibaren on (10) gün içerisinde, malın tüm içeriği ile birlikte
eksiksiz olarak ve satış faturası aslı ile birlikte Lotus Optik‘e
gönderilmesi zorunludur. Bu mal ve belgelerin ulaşmasını takip eden on
dört (14) gün içinde mal bedelinin ALICI’nın banka hesabına veya kredi
kartı hesabına iade edilmesi için Lotus Optik ilgili banka nezdinde
gerekli iş ve işlemleri yapacaktır.
5.4- Mal tesliminin mücbir
sebepler, teknik sebepler vb. bir halden ötürü imkansız hale gelmesi
durumunda Lotus Optik imkansızlığın öğrenildiği tarihten itibaren 3 (üç)
gün içinde ALICI’ya bu durumu bildirir. Ödenen bedel ve varsa belgeler
14 (ondört) gün içinde iade edilir.
5.5- Arızalı veya bozuk olan mal,
garanti şartları içinde gerekli onarımın, şartları oluşmuş ise
değişimin yapılması için Lotus Optik’e gönderilebilir, bu takdirde
teslimat giderleri Lotus Optik tarafından karşılanacaktır. Malların
tüketici hatası, kastı ya da ihmali ile ya da Lotus Optik izafe
edilmeyecek nedenler ile zarar görmesi halinde Lotus Optik malı iade
almak ya da değiştirmek zorunda değildir.
5.6- Herhangi bir nedenle
mal bedelinin iadesinin gerekmesi durumunda ödenecek bedel fatura
bedelini geçemez. İndirim, promosyon, kampanya dönemlerindeki, fiyat
değişiklikleri ve indirimler tamamı ile Lotus Optik yetkisinde olup,
alınmış malların fiyatlarının takip eden herhangi bir tarihte
indirilmesi, düşürülmesi, herhangi bir promosyon, kampanya, indirim,
iskonto yapılması ya da tanıtım ve benzeri sebepler ile hediye, bila
bedel mal verilmesi ya da sair 3. kişi tüketicilere ekstra avantajlar
sağlanması mal iade sebebi olarak kabul edilemez. ALICI, malı aldığı
tarihte geçerli olarak ilan edilmemiş, uygulanmayan herhangi bir haktan
daha sonraki tarihte faydalanamaz.
MADDE 6 - SÖZLEŞMEYE KONU MALIN ÖZELLİKLERİ VE FİYATI
6.1- Malın cinsi ve türü, miktarı, marka/modeli, rengi ve tüm vergiler dâhil satış
bedeli
www.lotusoptik.com.tr internet sitesinde veya Lotus Optik mobil
uygulamasında malın tanıtım sayfasında yer alan bilgilerde ve iş bu
sözleşmenin ayrılmaz parçası sayılan faturada belirtildiği gibidir.
Sipariş adımlarından Ödeme adımında mal bedeline nakliye ücreti
eklenecektir. Ödeme Kredi kartı ile ya da havale/EFT ile yapılacaktır.
6.2-
Temerrüt halinde faiz oranı, temerrüt tarihinde geçerli, Türkiye
Cumhuriyeti Merkez Bankası avans faiz oranından ve her halde %30’dan
fazla olamaz. Kredi kartı ile yapılan ya da kredili ödemelerde ALICI’nın
çalıştığı bankaya karşı, banka ve ALICI arasında mevcut sözleşmeler ve
ilgili yasal mevzuat uyarınca sorumludur.
6.3- ALICI, taksitli
satışların yalnızca kredi kartı ile yapılmakta olduğunu bildiğini,
taksit sayısının Lotus Optik internet sitesinde açıkça belirtildiğini,
bu taksit sayısı dışında, ödemeye esas kredi kartının verilmiş olduğu
banka ile ALICI arasındaki sözleşmeler, ilgili yasal düzenlemelerde yer
alan kısıtlamalar ve banka’nın yapmış olduğu ödeme ve taksit
kolaylıklarının Lotus Optik’i etkilemediği, bu hususların banka ve
ALICI’yı ilgilendireceğini bildiğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
6.4-
ALICI’nın, kredi kartı ile ve taksitle alışveriş yapması durumunda
Lotus Optik internet sitesinden seçmiş olduğu taksit biçimi geçerlidir.
Taksitlendirme işlemlerinde,
alıcı ile kart sahibi banka arasında
imzalamış bulunan sözleşmenin ilgili hükümleri geçerlidir. Kredi kartı
ödeme tarihi banka ile ALICI arasındaki sözleşme hükümlerince
belirlenir. ALICI, ayrıca bankanın gönderdiği hesap özetinden taksit
sayısını ve ödemelerini takip edebilir. ALICI ve banka arasındaki
anlaşmazlıklardan Lotus Optik sorumlu tutulamayacak, oluşacak
zararlardan ALICI sorumlu olacaktır.
MADDE 7 – CAYMA HAKKI
7.1- CAYMA HAKKININ KULLANILMASI
7.1.1-ALICI’nın,
hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe
göstermeksizin malı teslim aldığı veya malın gönderildiği adresteki 3.
kişi/kuruluşa teslim edildiği tarihten itibaren on dört (14) gün
içerisinde malı reddederek/iade ederek sözleşmeden cayma hakkı vardır.
Cayma beyanı www.lotusoptik.com.tr bağlantısı üzerinde sipariş numarası
ve e-posta adresi girilerek online olarak yapılmalıdır.
7.1.2-
Cayma hakkının kullanılması halinde, ALICI cayma hakkını kullandığına
ilişkin açık bildirimi yasal on dört (14) günlük süre içinde yukarıda
belirtilen internet sitesi üzerindeki form doldurularak Lotus Optik’e
yöneltmiş olmalıdır. Bu hakkın süresi içinde kullanılması halinde, bu
beyanın yöneltildiği tarihten itibaren on (10) gün içerisinde, malın
kutusu, ambalajı, aksesuarları, varsa hediye edilen ürünler dahil tüm
içeriği ile birlikte eksiksiz olarak ve satış faturası aslı ile birlikte
Lotus Optik’e gönderilmesi zorunludur.
7.1.3- Cayma hakkı
kullanıldığı durumda 7nci maddenin üçüncü fıkrasında belirtildiği
şekilde SATICI’nın anlaşmalı olduğu kargo firması olan Yurtiçi Kargo ile
cayma hakkı kullanılan malların iade edilmesi durumunda ALICI’dan
gönderim ücreti alınmaz.
7.1.4- Bu mal ve belgelerin ulaşmasını takip
eden on dört (14) gün içinde mal bedelinin satın alırken kullanılan
ödeme aracına uygun bir şekilde ALICI’nın banka hesabına veya kredi
kartı hesabına iade edilmesi için Lotus Optik ilgili banka nezdinde
gerekli iş ve işlemleri yapacaktır.
7.2- CAYMA HAKKININ KULLANILAMAYACAĞI DURUMLAR
7.2.1- ALICI aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz :
a.
Malın kendisinin ve varsa içeriğindeki kutusu, silme bezi, garanti
belgesi, temizleme kiti vb. her hangi diğer içeriklerin zarar görmesi
halinde,
b. ALICI’ nın malı teslim aldığı veya malın gönderildiği
adresteki 3. kişi/kuruluşa teslim edildiği tarihten itibaren on dört
(14) gün içerisinde cayma hakkını kullanacağına dair bildirimde
bulunmaması halinde.
7.3- ANLAŞMALI KARGO FİRMASI
7.3.1-
Cayma hakkını kullanarak malı iade etmek isteyen ALICI, ilgili malların
Lotus Optik’in anlaşmalı olduğu Yurtiçi Kargo firması ile aşağıda
belirtilen adrese kargo bedeli Lotus Optik’e ait olarak göndermelidir.
Adresi: Esentepe Mah. Büyükdere Cad. Kanyon AVM. No:185/130 34384 4. Levent / Şişli
Telefon: (0312) 236 73 97
Müşteri Destek Hattı: 0212 353 55 33
Eposta: destek@lotusoptik.com.tr
7.3.2- Cayma hakkı kullanılarak malların iadesi için anlaşmalı olan Yurtiçi Kargo firması
kullanıldığında,
ALICI'dan masraf alınmayacaktır. Ancak Lotus Optik’e anlaşmalı olmadığı
bir başka kargo firmasının kullanılması halinde ALICI kargo ve teslimat
masraflarından sorumludur.
MADDE 8 - TEMERRÜT HALİ VE HUKUKİ SONUÇLARI
8.1-
ALICI, kredi kartı ile yapmış olduğu işlemlerinde temerrüde düşmesi
halinde kart sahibi bankanın kendisi ile yapmış olduğu kredi kartı
sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyecek ve bankaya karşı sorumlu
olacaktır. Bu durumda ilgili banka hukuki yollara başvurabilir; doğacak
masrafları ve vekâlet ücretini ALICI’dan talep edebilir ve her koşulda
ALICI’nın borcundan dolayı temerrüde düşmesi halinde, ALICI, borcun
gecikmeli ifasından dolayı Lotus Optik’e herhangi bir zarar ve ziyan
meydana gelirse bu ödemeyi kabul eder.
MADDE 9 – SÖZLEŞME İMZA TARİHİ
9.1-
İşbu Mesafeli Satış Sözleşmesi Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun
48 inci ve 84 üncü maddelerine dayanılarak hazırlanmış olan MESAFELİ
SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİ düzenlemelerine uygun şekilde hazırlanmıştır.
ALICI, işbu sözleşmede ve ayrılmaz parçasını oluşturan sipariş-sözleşme
ön bilgilendirmelerinde (internet sitesinde) yazılı tüm koşulları ve
açıklamaları okuduğunu, satışa konu malın temel özellik-nitelikleri,
satış fiyatı, ödeme şekli, teslimat koşulları, SATICI ve satışa konu mal
ile ilgili diğer tüm ön bilgiler-bilgilendirmeler ve cayma hakkı ile
kişisel bilgiler-elektronik iletişim ve ödül puanları koşulları dahil bu
Sözleşme'nin 2 ve 7. maddesinde yazılı bütün hususlarda önceden bilgi
sahibi olduğunu, tamamını internet sitesinde elektronik ortamda ya da
Lotus
Optik mobil uygulamasında gördüğünü ve yine tüm bunlara elektronik
ortamda teyit-onay-kabul-iznini vererek malı sipariş ile işbu sözleşme
hükümlerini kabul ettiğini kabul ve beyan eder.
9.2- ALICI,
siparişi onaylamadan hemen önce satış adımlarında açıkça yer alan Ön
Bilgilendirme Formu ile bilgilendirilmiştir. Mesafeli Satış
Sözleşmesinin ve Ön Bilgilendirme Formunun elektronik ortamda onaylanmış
olması ilgili yasal mevzuat düzenlemeleri uyarınca içeriğinin kabulü
anlamına gelmekte olup, onay tarihi sözleşmenin imza/kabul tarihi olarak
kabul edilecektir. Taraflar sözleşmenin ve Ön Bilgilendirme Formunun
Lotus internet sitesine veya mobil uygulamasına konulmuş olmasının
Lotus
Optik tarafından kabul edilmiş/onaylanmış olduğu, ALICI tarafından
siparişin neticelendirilmesi ile bedelinin ödenmesinin de ALICI
tarafından Mesafeli Satış Sözleşmesinin ve Ön Bilgilendirme Formunun
kabul edilmiş/onaylanmış anlamına geldiğini kabul ve beyan eder.
9.3-
ALICI, web sitesinin niteliği itibari ile sözleşme onaylanmaksızın
sipariş verilemeyeceğini bildiğini, işbu sözleşmenin onay tarihinin,
sipariş tarihi ile aynı olduğunu kabul ve beyan etmiştir.
MADDE 10 - YETKİLİ MAHKEME
İşbu
sözleşmeden kaynaklanabilecek ihtilaflarda, Gümrük ve Ticaret
Bakanlığı'nca yasa gereği her yıl belirlenen-ilan edilen parasal
sınırlar dâhilinde İl ve İlçe Tüketici Hakem Heyetleri ve bu sınırları
aşan durumlarda Tüketici Mahkemeleri görevli ve yetkilidir ALICI, bu
çerçevede, kendisinin veya dilerse SATICI'nın yerleşim yerindeki
(ikametgahındaki) Hakem Heyetleri ve Tüketici Mahkemeleri'ne
başvurabilir.